Medaljregn över svensk jodo i Magglingen

Svenska Kendoförbundets landslag i jodo har än en gång slagit nya medaljrekord. Efter en stark inledning av Jesper Waldestål och Simon Bleiker i 5dan-kategorin den första dagen så tog sig båda sedermera till final. I 4dan-kategorin såg vi en stark insats från Anna-Lena Waldestål som ledde till en välförtjänt bronsmedalj. Så även i 2dan från Laurens Loozen.

I 1dan-kategorin såg vi Josef Ewerman leverera ännu ett brons. Josef är sedan tidigare en av Riksidrottsförbundets elitidrottsstipendiater och har så sent som 2022 levererat brons i jodo-EM. En prestation som upprepades detta år men nu än närmre silverposition.

Det har varit och fortsätter att vara ett nöje att se våra lagmedlemmar prestera på en väldigt hög nivå.

Dag två inleddes med lagtävlingar där Sverige trots en stark insats där vi tog oss till semifinal fick se sig besegrade och denna gång nöja sig med bronsmedaljer.